"true love does not come by finding the perfect person, but by learning to see an imperfect person perfectly"

Custom Search

Tuesday, February 24, 2009

aku

aku perkenalkan diriku! aku bukanlah siapa2. tidak mahu dikenali oleh sesiapapn, kerana peribadiku.

ya! aku mengaku, aku gay...! naluriku terhadap lelaki, bukan kepada ppuan; seperti lelaki normal yang lain...

adakah aku xnormal? krn kelainan ini, aku sndr mrasakan diriku xnormal..

tp aku xdpt mmbendungnya, sudah lm aku alami smua ni, dah lm aku sedari, dan dah lm jg aku cuba lari, menafikan diri n menyembunyikan smua ini.. aku bpura2.. aku tdk tahan dgn kepura2an ini.. smpai bila, aku tidak thu..

aku kini 23 thun.. hmpir2 mencecah usia 24 thun. disebabkan kepura2an ini lah maka wujudnya blog ini.. blog ini adalah kedua.. yg pertama adalah account myspace.. kedua2nya aku gunakan identiti anonymous.

danial shazlan shah bukanlah nm sbnrku.. tp aku masih gunakan gnti nama diri shah wlaupn itu bukan nm ku.. gmbr2 yg aku gunakan di sini n di myspace jg bukanlah gmbar2 diriku.. ia adalah gmbr2 seorang model sluar dalam yg sgt aku gemari.. mungkin krana wajahnya..! atau mungkin krana lain..!

tp niatku bukanlah utk menipu.. tidak, aku tdk mahu menipu sesiapa.. krana itu aku berterus trang tntang penyamaran ini...

aku tpaksa menyamar.. aku ingin mjadi diriku yg sbnr, tp aku tdk boleh melakukan pndedahan identiti. bukan krn apa, tp takut n tdk berani berdepan dgn kemungkinan yg akan tjadi sekiranya orng2 tdekat aku mengetahui tentang diriku... tentang orentasi seksualku yang songsang ini..

ya! aku islam n aku melayu.. aku juga ada keluarga n kawan2.. gru2 n pensyarah2.. semuanya tidak tahu menahu tntang realitinya diriku ini.. aku bukanlah berada di us, mahupun britain.. ini malaysia.. kerana ini, aku jg naluri dalamanku ini dr diketahui oleh mreka2 ini..

knapa wujudnya blog ini? n myspace itu? ya! aku ingin bkomunikasi dgn mreka2 yg sepertiku. aku ingin mgetahui mreka.. dan ya, jika aku normal sudah pasti ms ini jg aku ingin mcari cinta..! maka adalah normal, skiranya naluri songsangku juga inginkan cinta di saat ini.. cinta dari seorng insan bnama lelaki...

aku tahu, ia bakal mjadi cinta yg songsang.. tp aku tdk dpt menahan naluri ku.. tidak apa lah.. biarlah aku merasa cinta dr seseorng lelaki..

aku tdk mmpu untuk mcari cinta dr lelaki di dunia nyata, krana aku tdk brani bterus terang tntng diriku.. siapalah aku utk menagih cinta dr lelaki di sekitarku..

mereka tidak sprt ku.. barangkali..!

aku tidak brani mencuba n mengambil risiko..

maka, alam maya di internet ini mnjadi pilihan.. masalahnya, sgt sukar mncari cinta di sini.. mcm2 yg ada.. rmai, perangai pn mcm2.. rupa pn mcm2..

yg aku cr bukanlah lelaki yg indah n cantik wajahnya.. cukuplah sedap mata memandang.. yg penting adalah cinta n kejujurannya.. dpt menerima aku seadanya, baik dan burukku... begitu juga aku.. biarlah orng itu, aku dpt trima sbg dirinya yg sbnr.. bukan kepura2an atau tingkah laku n gaya yg dilakonkan smata2.

lelaki yg mahu mengenaliku bukan atas dsr rupa paras n sex semata2. sebaliknya rs sayang dan ingin menyayangiku, rasa ambil berat n ingin mengembirakan hati antr stu sma lain. lelaki yg boleh n sgup berada di smping aku saat aku gembira mhupn sedih. yg mahu berkonsi masalah2 ku n masalah dirinya juga..

siapakah agaknya lelaki itu? wujudkah dia? kalau dia wujud, adakah dirinya adalah utk ku?

tp sgt susah mencari cinta di sini.. n sgt susah hndk mencari cinta yg dpt menerima dr ku sebenar2nya.. krana itu, aku beranggapan biarlah mencari kwn dahulu..

itupun sudah cukup baik utk aku.. krn aku bjaya mnjd diriku yg sbnr..

tiada kepura2an..

7 comments:

Anonymous said...

saudara danial shazlan atau apa sahaja nama sebenar awak,

pada pendapat saya, idea untuk mula berblog dan berkomunikasi dengan orang sama aliran dengan awak semanya hanya akan menyebabkab awak makin jauh terpesong...
tiada gunanya awak berkongsi perasaan dengan diorang sebab diorang mungkin hanya mempengaruhi awak dan bukan untuk mengubah awak.

Saya tak pasti adakah awak mahu berubah atau biarkan diri awak makin jauh terpesong.

Sayang...awak terpelajar dan belia melayu tapi kenapa harus begini?
kenapaaa?

~cikmuslimah~

shah said...

jgnlah mrah cikmuslimah!

jgn mrh thadap sy! sy jg tidak ingin jd sprt ini!

sprt yg sy katakan, tlah lama sy menahan diri, n smpai ke takat ini, sy berjaya mengelak dr melakukan dosa besar!

cuma kdg2 nafsu itu tlalu susah utk dikwal! krana itu lah wujudnya blog ni!

tp jk kewujudan blog ini dpt merubah sy, dgn adanya nasihat drpd orng2 sprt cikmuslimah ini, lagi la sy berbesar hati jika itu hasil drpd blog ini!

jika ble, cikmuslimah tolong lah sy!

i'm shin... i'm inesen said...

seseorang tu bole jadi apa jer ngan menulis..

nampak mcm baik bila dia tulis benda yg baik jer..

nampak mcm jahat sangat bila menulis benda benda yg jahat, bahasa kasar.. lucah..

nampak mcm romantik bila menulis sajak sajak.. puisi..

nampak mcm alim bila menulis sesuatu yg ke arah kerohanian

nampak mcm kelakar bila orang tu menulis jenaka spontan...

nampak menarik bila dia menulis menjadi diri nya sendiri...

kadang kadang.. penulis menjadi hipokrit bila dia menulis sesuatu yg bukan dirinya..

tulis la apa yg tuan blog nak tulis.. sebenarnya.. melalui penulisan.. segala perasaan dapat di sampaikan.. segala cerita yg 'benar' membuat diri ni lebih dekat dengan kenyataan.

selamat berkenalan

shah said...

thanks shin sbb leave a comment..

betul apa yg u kata.. kdg kala, dgn menulis kt menjadi lebih jujur kpd diri sendiri..

biarlah apa orng nak kata, tp hakikatnya; penulisan membantu kita mngenal diri kita sndri dgn lbih dekat...

keep in touch shin..

u can always contact me if u want!

Gazy said...

Top atau Bottom pun siktak ganggu masyrakat ini sooo jgnlah peduli aper dorg cakap bab u tak kacau pun langsung dorg!

shah said...

ya.. thanks for ur advise..
i agree with u..

but sometimes, diorng yg rs tgangu dgn kita..

so scr xlangsung kt dah ganggu hidup diorng...

susah2! nak puaskan hati smua orang..!

lg satu, i xble xpeduli orng ckp psal i.. tmbah2 lagi kalau orng2 tu adalh member2 n family i...

they are all important to me.. i cant ignored them..

i dont know whether they will support me or condemn me..!

Anonymous said...

slm, shaz..nama kita sama. dan naluri kita juga sama. diringkaskan cerita...saya nak ajak shaz bfikir kenapa Allah campakkan naluri "istimewa" itu dalam hati kita?..jawapannya mudah..itu ujian Allah yang sangat besar untuk kita. ujian nafsu ni hebat shaz. apa janji Allah untuk hamba-hambanya yang bersabar dan berusaha untuk mengatasi ujian ini..pahala dan syurga shaz..Allah datangkan ujian untuk 2 perkara samada untuk hapuskan dosa-dosa kita atau mengangkat marbatbat kita di sisiNya. Sabarlah shaz...sya pun mcm shaz...tapi say berusaha, teguhkan iman, libatkan diri dengan ilmu dan ulama...insyaAllah Allah membantu kita menghadapi ujianNya...ingat shaz, Allah sesekali tidak pernah zalim terhadap hamba-hambaNya...dan sesekali dia tidak memberi ujian kepada kita melainkan dia tahu kita mampu menghadapinya (al Baqarah ayat 286).sabarlah shaz..kerana sabar itu balasannya syurga. tq..bye.