"true love does not come by finding the perfect person, but by learning to see an imperfect person perfectly"

Custom Search

Friday, February 27, 2009

pathetic

pathetic..? apa ntah dlm bhs melayu dia! mungkin kesian.. atau naif!

ya, mungin itu la yg pling tepat utk mnyatakan maksud perktaan dari bahasa penjajah itu!

kenapa aku timbulkan isu kesian ataupn naif! xtau la, tp aku mrasakan psti ramai yg tbaca penulisanku di dlm blog ni merasakn yg diriku ini sungguh naif.. ya lah, mengharapkan cinta sejati dr seorng lelaki! mesti ramai yg beranggapan perkara sebegitu tdk akan blaku.. mustahil, n tdk ada lg sesiapa di dunia ini yg memiliki cinta sejati; apatah lagi sesama lelaki!

aku maklum, mmng kebanyakan lelaki (gay) mmng hnya mncari kepuasan nafsu n nikmat sex.. sukar utk mncr mereka2 yg benar2 inginkan cinta! dan jika ada yg cinta pn, adalah mustahil utk btemu di internet! hahaha.. aku ketawakan diriku sendiri.. mungkin juga benar, yg aku ini naif!

mengharapkan sesuatu yg mustahil..

tp tdk mngapa, aku tdk berputus asa.. krn memang hny ini yg mmpu aku lakukan! lgpun aku tdk rugi apa2.. aku selasa begini, mmpunyai prasaan begini, sekurang2nya aku berlaku jujur di sini.. daripada kepura2an di luar sana..

lgpun, sex bukan mtlmat aku.. apa yg aku perlukan adalah belaian kasih syng drpd seseorng! belaian yg ikhlas n jujur! bukannya belaian yg minta dblas dgn sex.. yg mn belaian itu berakhir selepas tertunainya kehendak sex!

ya, mungkin satu yg mustahil utk ku menemui cinta! orng yg bakal kusayangi! seseorng yg boleh mencintai ku! mungkin mustahil, krn itu susah hndak blaku!!

tp aku tdak mngharapkan skrng! mungkin, buln hadpn, mungkin juga 3, 4 bulan lg! mungkin jg tahun hdpn..

kerna itu, aku tidak rugi apa2.. aku tdk meletakkan target masa atau dateline..

biar masa yg tentukan! kerana itu, seklipun naif; aku tidak rs apa yg aku lakukan ini adalh salah!

terpulang kpd msing2 utk menilainya!

13 comments:

ariff said...

thanks for ur nice comment in my blog...hhahha.its gay blog, wow interesting, why not find petua or tips for gay people. hahahah

tapi gambar mmg ade kelas, bestla tgk...tapi bahaya tau.......hati hati

shah said...

hahaha.. thanks for ur comment too!

nway, blog ni sbnrnya blog peribadi, sbg seorng yg anonymous..
tp utk tips n petua, sorryla, xpenah plak tfikir hendak menulis tentang itu.

btw, thanks again!

Anonymous said...

salam..harap awak dapt kembali ke pangkal jalan. hidup ni singkat. jangan la wak persiakan. renung la kisah Nabi Luth. saya buka nak bagi tazkirah tapi sekadar mengingatkan saudara seagama..

saya bukan nak menyibuk. dipersilakan delete comment ni kalo awak tak bersedia untuk dinasihat...

~cikmuslimah~

shah said...

kpd cik muslimah,

terima kasih sy ucapkan atas nasihat yg diberikan..

sy mmang alu2kan dan brsedia utk mdengar nasiht drpd sesiapa pn!

sy jg tlah bjanji utk siarkan comment drpd ssiapa pn!

slh satu tujuan sy mbuat blog ini jg adalah utk mmbuka ssiapa utk memberikan nasiht kpd sy!

krana di luar sana, tiada siapa tahu status sy, maka tiada ssiapa yg mahu mnasihati sy dlm hal ini!

sy alu2kan nsihat drpd orng2 sprt cikmuslimah..

jika sy kuat, sy juga ingin berubah!

adie said...

thank drop me some comment, u pon have a nice blog, cantik pic kat blog u tu

shah said...

thanks also for ur comment!

gmbr cntik, tp bkn gmbar sbnr aku!
u pnya gmbar2 cantik, n smua tu gmbr u sndiri... good for u!

nway, i still like all ur pictures.. n urself too!! hehehe!

Ash Shinotsubaki said...

Thanks for droppin by my blog. Interesting contents.

shahril.hussin said...

hye..salam singgah

Anonymous said...

salam danial shazlan,
thanx sebab tak marah dan boleh terima komen..
biasanya kalu orang lain mesti dah lama meletup ni..

sebenarnya memang susah nak berubah lebih-lebih lagi kalo sekeliling kita pun orang yang sama macam kita. mereka tak membantu tapi makin menjebak..kalo boleh baik elak dari berhubung dari mereka ni..awak masih baru dan masih boleh berubah. dan paling penting awak belum terjebak dengan hubungan itu.

sebenarnya, kalo tak jadi masalah, saya teringin nak tau kenapa danial shazlan boleh jadi camni...
mungkin ada kisah duka?

maaf sekali lagi kalo menyibuk~

~cikmuslimah~

p.a.k.w.e. said...

hye wuts up
takde pic sendiri ke

shah said...

Ash-Junk >
thanks also for leaving a comment! please do come again, n follow my blog!

nice knowing u!


aku menulis kerna dia >
salam terima kunjungan!
singgah-singgah lah lg!
sntiasa dialu-alukan!

cikmuslimah >
hurmm... pnjang critanya cikmuslimah..
yg pasti xada kisah duka yg hitam pun..
semuanya masih putih2 belaka!

nak bhenti brhubung tu, belum kot..
but nway, thanks for ur comments and advises!

kemaafan tetap kuhulurkan di atas penyibukanmu!
10q


p.a.k.w.e >
pakwe psti blum habis bc blog shah nie..
bc la dr mula smpai habis!
br tau knapa shah xletak gmbr sndiri!

n way, thanks for stumble upon my blog!
dtng2 la lg! y dont u follow n link my blog tu ur blog..
heheheh!
10q

Fa said...

Dear you!
just keep believing in love, becoz believe is the only thing left for us - gay man - to be happy in our life.

If we dont believe in it, what's the point of living, then?

shah said...

at last, someone responds with positive comment and advises. the kind of advise that i always wanted!

thanks Fa for ur advises, do come again n follow my blog!

fyi, i never stop believing in true love and sincere relationship.. i always believe that there'll be one for me!

tp, penantian itu satu penyeksaan..!